Meer motortips die u moet weten voordat u een bromfiets koopt
3 min read
Op een online scooterforum vroeg een vrouw hoe ze voor het eerst motor moest rijden. Ze kocht stroom bromfietsen. Omdat ze in haar stad veel mensen in elektrische auto’s zag rijden, sprak het idee om geld te besparen op benzine erg aan. Maar ze was erg gefrustreerd omdat ze niet wist wat ze moest doen als het tijd was om op haar brommer te stappen. “Zijn er online gidsen die je kunnen leren motorrijden?” vroeg ze.
Volgens mij is dit geen schreeuw om hulp. Veel mensen kopen bromfietsen en e-bikes uit noodzaak. Omdat het goedkoper is om te kopen en te gebruiken. Sommigen van hen hebben misschien geen eerdere ervaring met elektrische scooters en zullen uiteindelijk met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Dit artikel is een poging om motorrijders te helpen die nieuw zijn in het autorijden. Dus wat te doen als u niet weet wat u met uw brommer moet doen?
Eerst moet je de fysica van het rijden op een tweewieler kennen. We weten dat een fiets rechtop blijft staan wanneer hij wordt gestuurd om het zwaartepunt boven de wielen te houden. Deze besturing wordt meestal verzorgd door de berijder of, in het geval van elektrische scooters, door de fiets zelf. Kortom, de uitdaging is om je lichaam in balans te houden. Een goede oefening voor motorrijden is leren hoe je je evenwicht kunt bewaren terwijl je op een gewone fiets rijdt. Als je weet hoe je moet fietsen, zou het geen probleem moeten zijn om motor te rijden. Er is echter één verschil om in gedachten te houden. Snelheid is je vriend bij het rijden op elektrische fietsen, bromfietsen en motorfietsen. Dit betekent dat de bromfiets tijdens het rijden zijn traagheid moet behouden, zodat hij niet kantelt. Het is normaal om motorrijders op motorfietsen, bromfietsen en motorfietsen te zien balanceren op zeer lage snelheden of zelfs terwijl ze stilstaan, maar hoe langzamer ze gaan, hoe minder stabiel en evenwichtig ze zullen worden.
Ten tweede moet u wennen aan het startproces van de motor. De voorkant van de bromfiets heeft verschillende belangrijke onderdelen die essentieel zijn voor een veilige werking. Dit is wat u moet doen: Neem de tijd om alle componenten te vinden en er vertrouwd mee te raken. Houd er rekening mee dat er geen universele set instructies kan zijn voor het bedienen van alle bromfietsen, aangezien deze verschillen per merk, model, maat en krachtbron.
We moeten de contactschakelaar vinden. Als je het eenmaal hebt gevonden, zet je het aan met je sleutel, net zoals je dat in een auto zou doen.
Zoek dan de startschakelaar. De meeste bromfietsen hebben een startschakelaar die in de stand “aan” moet staan. Als er een kill-schakelaar is, moet deze in de stand “Run” staan.
Afhankelijk van het merk kan het nodig zijn om één van de pedalen snel in te trappen om de motor te starten.
Plaats de gashendel. De gashendel is meestal de balk die uw hand beweegt. Als de motor aan staat, draai je aan deze handgreep om de snelheid te regelen. Naar voren draaien vertraagt de machine. Terugdraaien verhoogt de snelheid. Dan moet u deze snelheidscontrole leren gebruiken. Draai de handgreep langzaam naar achteren om de bromfiets naar voren te laten rollen. Naarmate je meer zelfvertrouwen krijgt, kun je je snelheid verhogen.
Controleer waar uw remhendel zich bevindt voordat u begint te rollen. Je kunt ze niet missen. Ze bevinden zich aan de uiteinden van het stuur van de bromfiets. Het dient om het voertuig te vertragen of te stoppen. Het is erg belangrijk om de twee in balans te leren houden. De rechter hendel bedient de voorrem en de linker hendel bedient de achterrem. Om onnodige ongelukken te voorkomen, moet er steeds meer druk tegelijk op beide remhendels worden uitgeoefend.
Controleer voor het opstijgen of uw spiegels in de juiste stand staan en waar de schakelaar zit die de koplampstraal activeert.
Als de bromfiets eenmaal rijdt, plaatst u uw voeten van de grond op een voetenplateau of in andere gevallen op de pedalen.
Ten derde moeten deze stappen voor het eerst worden uitgevoerd in afgelegen gebieden waar verkeer geen factor is die de stress van nieuwe ervaringen verhoogt of iemands fysieke gezondheid of de gezondheid van anderen in gevaar brengt.